söndag 16 februari 2014

Alla hjärtans dag present

 Vad man får i present på Alla hjärtans dag är nog mycket varierande. Tror dock att en ny pluggbox tillhör de ovanliga sakerna. Men vad glad jag blev eftersom jag stod i beredskap att så mer tomater och de övriga pluggboxarna är ju redan fulla.



 Kokosfibrerna i hinken, ett material som jag verkligen gillar att jobba med. 
Tomatfrön och ny pluggbox. 
Dags att börja så!



Som synes så är det olika påsar från många olika ursprung.


De höga tomatsorterna i år blev:

Ponderosa red, ny
Ponderosa pink, ny
Brown berry, ny
Black cherry
Tigrella
Lovett, ny
Eva purple ball, ny
Ananas noir, ny
Harbinger, ny
Jersey devil, ny
Gul päron
Ildi
Cherry roma, ny
Vild

Blev även ett frö av Djungelgurka. Ett litet test och se om det funkar att odla inomhus. Senare kommer jag även att så för balkong och ute odling. Den är helt ny för mig. Ska bli spännande att smaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar