fredag 7 februari 2014

Odlingssäsongen 2014 har börjat!

Det här är sått hittills:

Paprika -
Marconi Purple, ny
Ramiro, ny
Corno di Toro
Chocolate
Lipstick
Doux Très Long Des Landes, har inte fått den att gro på två år så tredje året gillt?
Vit (utan namn, frön jag bytt till mig)
Tomat paprika (utan namn, frön jag bytt till mig)
Romano Mixed
Alexander, ny
Marconi Red
Röd spets, frön både direkt köpta paprikor och från andra generationen
Mini mix
Zlata

Busktomater -
Outdoor Girl, ny
Lova VF, ny
Whipper Snapper, ny
Garden Pearl
Patio F1 (en av få F1 sorter jag odlar)
Vilma (en lite favorit att ha i fönstret)
Bloddy Butcher, ny

Gullök -
har inget sortnamn, frön jag bytt till mig

Purjo -
Elefant, ska ge tjocka stjälkar
Okänd sort från en fröbytar vän

Sallat -
blandat, jag blandar alla sorter i en påse och sår ett gäng med jämna mellanrum för att få blandad sallad till maten

Stevia - Sötflockel

Rotselleri - första gången jag provar att odla rotselleri
Monarch, ny

Basilika -
Storbladig
Vanlig
Compact
Kanel
Picolino
Citron

Smultron -
röd och vit, en mixpåse. Står inte om de är revande eller inte. Jag är ute efter icke revande vita/gula smultron.

Physalis -
gyllenbär (låg buskig, gav mycket riklig skörd 2013)
sort utan namn som smakar söt lime tycker jag. Så jag kallar den kort och gott Lime.

Tomatillo -
Purple, ny

Rapunkelklocka - ny

Praktmålla -
Magentaspreen

Vinterportlak -

Trädgårdsportlak -
Grön
Gul

Lungrot - Gode kung Henrik

Ananasfrö som jag hittat i en ananas hamnade också i jorden.


Tera spanar över odlingarna (eller kanske bilarna). :-)
Bredvid står pluggboxarna som jag förodlar det mesta i.
Så långt det nu räcker, skulle behöva fler.
Bilden tagen förra året, därav grönskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar